Neplatná výpověď pro neuspokojivé pracovní výsledky

V předchozím článku jsme se věnovali nesplnění předpokladů a požadavků ze strany zaměstnance. Dnes se budeme věnovat tématu neuspokojivých pracovních výsledků jako možný důvod výpovědi ze strany zaměstnavatele. Pokud jako zaměstnanec opakovaně porušujete své povinnosti řádného výkonu práce pro zaměstnavatele, vyzve Vás k provedení nápravy (typicky vytýkacím dopisem). Nedojde-li k provedení nápravy, může zaměstnavatel při splnění podmínek zákona přistoupit k výpovědi. 

Podmínky výpovědi

Zaměstnavatel může dát zaměstnanci výpověď, pokud zaměstnanec dosahuje neuspokojivých pracovních výsledků. K podání výpovědi však musí být splněny i další podmínky:

1) zaměstnanec dosahuje bez zavinění zaměstnavatele neuspokojivých pracovních výsledků,

2) zaměstnavatel zaměstnance v době posledních 12 měsíců písemně vyzval k jejich odstranění a

3) zaměstnanec je v přiměřené době neodstranil.

Neuspokojivé pracovní výsledky

Pokud zaměstnanec odbývá pracovní úkoly a odevzdává je v nekvalitní formě, může se jednat o neuspokojivé pracovní výsledky. Neznamená to však, že po každém menším pochybení může zaměstnanec přijít o práci. Nedostatky se musí opakovat nebo jde o nedostatky, která trvají delší dobu. Zpravidla nebude neuspokojivým pracovním výsledkem zaměstnance, vyskytne-li se vytýkaný nedostatek pouze jednou.

Opakované nedostatky

Nedostatky musí zaměstnavatel zaměstnanci vytknout. Pokud zaměstnanec nedostatky odstraní, nemůže s ním zaměstnavatel rozvázat pracovní poměr. K výpovědi může dojít pouze, pokud se od předchozí výzvy vyskytnou nedostatky opakovaně. V případě, že by zaměstnavatel vytýkal zaměstnanci stejné nedostatky, které mu již někdy vytýkal, nemusí zaměstnavatel zaměstnanci posílat novou výzvu k jejich odstranění.

Pro platnost výpovědi je rozhodující fakt, že neuspokojivé pracovní výsledky objektivně existují a trvají delší dobu.

Vytýkací dopis

Vytýkací dopis zaměstnavatel doručuje zaměstnanci do vlastních rukou. Vytýkací dopis je písemný, zaměstnavatel musí konkrétně vymezit nedostatky zaměstnance a poskytnout mu přiměřenou lhůtu, ve které má nedostatky odstranit. Podrobnosti k vytýkacímu dopisu naleznete v předchozím článku. Výpověď může zaměstnavatel dát zaměstnanci pouze, pokud zaměstnanec ve lhůtě vytýkané nedostatky neodstranil.

Zaměstnavatel může k výpovědi přistoupit i před uplynutím přiměřené lhůty, je-li nepochybné, že zaměstnanec nemůže nedostatky do uplynutí lhůty odstranit. Zaměstnavatel tak usuzuje zejména s ohledem na povahu a množství nesplněných úkolů zaměstnance, stav jejich rozpracovanosti, a s přihlédnutím k dosavadnímu přístupu zaměstnance. Musí být ale naprosto zřejmé, že zaměstnanec nemůže nedostatky ve lhůtě odstranit. V případném sporu o platnost výpovědi je na zaměstnavateli, aby prokázal, že zaměstnanec nemohl nedostatky ve lhůtě odstranit.

Znejte svá práva zaměstnance

K výpovědi pro neuspokojivé pracovní výsledky zaměstnavatel přistoupí, pokud zaměstnanec přes vytýkací dopis zaměstnavatele a poskytnutí dostatečného času k nápravě, dosahuje neuspokojivých pracovních výsledků. Ve vytýkacím dopisu zaměstnavatel uvede, které konkrétní výhrady vůči práci zaměstnance mu vytýká a jakou dobu poskytl zaměstnanci k nápravě. Neuspokojivé pracovní výsledky posuzuje sám zaměstnavatel. Soud není tímto posouzením vázán a o platnosti výpovědi rozhoduje na základě svého uvážení.

Kontaktujte Právo zaměstnance

📞 Telefonicky: +420 773 014 007

📧 : info@pravozamestnance.cz

🏢 Prostřednictvím formuláře

Sociální sítě: InstagramFacebook či LinkedIn

Chráníme a vymáháme práva zaměstnanců. Snažíme se zlepšit pracovní prostředí zaměstnanců v České republice. Stejně tak jsme Vám oporou při řešení pracovních úrazů. Pro novinky rady a tipy práv zaměstnanců doporučejeme naši sekci blogu, případně sledování našich sociálních sítích InstagramFacebook či LinkedIn. Děkujeme.

Neplatná výpověď pro neuspokojivé pracovní výsledky

Váš případ posoudíme zdarma

Nyní vás provedeme krátkým dotazníkem, ve kterém vás vyzveme k doplnění na několik otázek a na závěr vás požádáme o poskytnutí podkladových dokumentů.

Začněte zadáním e-mailu

Další zajímavé příspěvky z této sekce

Pracovní úraz s mírnými následky

Pracovní úraz s mírnými následky

Pracovní úraz s mírnými následky je poškození zdraví zaměstnance působením vnějších vlivů při výkonu práce, které vyvolá porušení zdraví zaměstnance s minimální a/nebo žádnou dobou dočasné pracovní neschopnosti. Zpravidla jde o případy, kdy není nutná zásadnější lékařská péče, a pacient je po stabilizaci zdravotního prakticky ihned propuštěn mimo lékařské zařízení. Pracovní úraz s mírným následkem tak zaměstnanci umožní bezpečný návrat do práce, aby vykonával původní činnost pro zaměstnavatele.

Oznámení pracovního úrazu zaměstnance

Oznámení pracovního úrazu zaměstnance

Pracovní úraz může potkat kohokoliv z nás. Pokud se vám stane úraz při výkonu pracovní činnosti nebo v přímé souvislosti s ní, je důležité znát své povinnosti i práva. Jednou z povinností zaměstnance v oblasti pracovních úrazů je oznámení zaměstnavateli, že se pracovní úraz stal a jaké okolnosti vznik úrazu doprovázely. Správný postup zaměstnance při oznámení pracovního úrazu je klíčový i pro zajištění vašich nároků na odškodnění pracovního úrazu a pro vaši právní ochranu.

Reference

Ota K.
Utrpěl jsem pracovní úraz, jenom díky právní pomoci jsem se zorientoval v tom, co mohu po zaměstnavateli požadovat. Uplatnil jsem proto u zaměstnavatele nárok na proplacení léčebných nákladů, náhradu mzdy při pracovní neschopnosti i následnou rentu. Zaměstnavatel mi vyplatil ještě odstupné, nikdy jsem nemyslel, že to budou tak velké částky.
Marie R.
Obrátila jsem se na tuto firmu s prosbou o pomoc. Myslela jsme si, že mám nárok na odstupné z důvodu svého zdravotního stavu a nemoci z povolání, ale zaměstnavatel tvrdil, že nemám nárok na nic. Naštěstí jsem si nenechala jejich aroganci líbit a díky pomoci mi odstupné vyplatili a dodnes mi platí rentu kvůli nemoci z povolání. Moc vám děkuji.
Radim K.
Děkuji za služby a pomoc ve složité situaci se zaměstnavatelem. Řešil jsem neproplacené náhrady ze strany zaměstnavatele při pracovních cestách v zahraničí. Nakonec jsme vše vyřešili. Díky za pomoc, ochotu, odhodlání, a hlavně motivaci nevzdávat se jenom ze strachu, že jsem ve slabším postavení.
Kateřina D.
Dostala jsem výpověď, když jsem byla v té době těhotná. Myslela jsem, že tak výpověď platí. Naštěstí jsme si nechala v situaci poradit a nezůstala tak bez prostředků a zajištění, děkuji Vám moc za lidský přístup, empatii a diskrétnost při řešení celé záležitosti.
Martin F.
Moc děkuji za pomoc s problémem v práci. Šlo o vyplacení náhrady mzdy při době léčení a také po ní. Nebýt Vás, vůbec bych nevěděl, že mám na něco takového nárok. Jsem rád, že jsem vyhledával informace a zvolil Vaše služby. Nikomu nepřeju zažívat takové věci, ale pokud už se dostanete do nějakých problémů, neváhejte a zvolte si pomoc odborníků, jsou to lidi na svém místě.

    Právo zaměstnance

    O vaše práva zaměstnance se stará Advokátní kancelář Ing. Mgr. Ladislav Šmarda, se sídlem v Olomouci a Praze, ČAK 18060
    ,

    Nenechte si uniknout nic důležitého

    Přihlaste se k odběru novinek